20 november 2018

Hierbij  actualiteiten bouwen+wonen van 20-11-2018:

1. Daniel Koerhuis heeft een motie ingediend met het verzoek dat het Kabinet meer werk maakt van de bouw van sobere en tijdelijk huisvestingsoplossingen; daarmee kan worden voorkomen dat vluchtelingen te lang in Asielzoekerscentra blijven;
motie: zie bijlage 2; er wordt/is 20/11 over de moties gestemd

2.  Minister Ollongren heeft op 16/11 de “Staat van de woningmarkt “ aan de Tweede Kamer gestuurd: zie bijlage 1

3..De minister van BZK onderzoekt de mogelijkheid voor gemeenten om  huurprijsstijgingen in de vrije sector tegen te gaan door de aanvangshuurprijs te maximeren op basis van een percentage van de WOZ waarde: zie oa de site van de NVM
https://www.nvm.nl  > menu > actueel