9 december 2018

Hierbij de actualiteiten bouwen+wonen van 9-12-2018:

1. Volgens bureau Capital Value willen buitenlandse pensioenfondsen tot 2021 meer dan 12 miljard euro investeren in Nederlandse huurwoningen, zie https://capitalvalue.nl/nieuws/buitenlande-pensioenfondsen-willen-tot-2021-meer-dan-12-miljard-euro-investeren-in-nederlandse-huurwoningen

2. Op de site van Bouwend Nederland een bericht over het invullen van de kwalitatieve woningbehoefte in Overijssel, zie: https://bouwendnederland.nl/nieuws/15126857/veel-kansen-bij-invullen-kwalitatieve-woningbehoefte-overijssel

3. Almere is een bijzondere woonbuurt rijker: zie het persbericht van in gemeente Almere in bijlage 1: de BouwEXpo Tiny Housing

4. In de Tweede Kamer heeft 6/12 een uitgebreid debat plaatsgevonden over de wet kwaliteitsborging bouwen. Door de VVD ( Daniel Koerhuis) is er daarbij op aangedrongen de Wet spoedig aangenomen te krijgen en hij diende in een motie  om het bestuursakkoord met de VNG te verwerken in het vervolg; dat is door de minister  en een brede Kamermeerderheid overgenomen

5. Zoals al gemeld in Thorbeckweb vindt Zaterdag 15/12 in Apeldoorn de bijeenkomst van het thematisch netwerk wonen plaats over bouwen en wonen; zie Thorbeckeweb van 7/12 (en voorgaande edities) voor nadere info.